Fototerapia Gdynia

Od dziesiątków lat stosowano promieniowanie ultrafioletowe w leczeniu najczęstszych schorzeń dermatologicznych: łuszczycy i atopowego zapalenia skóry. Fototerapia wykorzystuje pewne właściwości światła widzialnego i ultrafioletu (UV) w dokładnie kontrolowanych dawkach. Centrum dysponuje pełną gamą możliwości w dziedzinie fototerapii.

Na wyposażeniu znajdują się: unikalny system do fototerapii UVA1 (tzw. zimne światło), dwie kabiny (Cosmedico oraz Waldmann) emitujące UVB1 i UVA, lampy do terapii celowanej poszczególnych okolic ciała, pozwalające na dostosowanie leczenia do indywidualnych potrzeb pacjenta.

UVA1

Jest to najnowsza na świecie metoda fototerapii chorób skóry wprowadzona w 1991 r. Polega na stosowaniu naświetleń tzw. długim zakresem UVA (powyżej 340 nm), przy czym dawki wynoszą do 130 J/cm2 (highdose UVA1). Metoda wykorzystywana jest w leczeniu ostrego stanu zapalenia atopowego skóry (bez podawania leków hormonalnych i immunosupresyjnych), sklerodermii, pokrzywki barwnikowej, tocznia, sarkoidozy, liszaja płaskiego, uogólnionego ziarniniaka obrączkowatego i innych.

PUVA

Przed ekspozycją na ultrafiolet pacjent zażywa roślinne leki z grupy tzw. psoralenów. Jest to klasyczna fototerapia stosowana w leczeniu łuszczycy zwyczajnej, łuszczycy krostkowej, atopowego zapalenia skóry, przyłuszczycy, mycosis fungoides, morphea, liszaja płaskiego, fotodermatoz i innych.

UVB1

Odmiana nowoczesnej fototerapii bez konieczności spożywania leków doustnych. Pomaga w przypadku łuszczycy, atopowego zapalenia skóry, w świerzbiączce, bielactwie, przyłuszczycy, w leczeniu świądu i w profilaktyce fotodermatoz (czyli nietolerancji słońca) i innych.

KABINY DO NAŚWIETLAŃ PUVA/UVB1

STANOWISKA DOŚWIETLEŃ PUVA/UVB1